Steiner Academy, 1st Week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Steiner Academy, 1st Week - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Steiner Academy, 1st Week

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

19 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi allemaal,
Mijn eerste weekje hier in London alweer overleefd.
Wilde eigenlijk al eerder een verslagje erop zetten, maar helaas was het internet super slecht in het YMCA en paste de stekker van mijn tablet niet in de Engelse plug in , dus die was al snel leeg. Maar dat is allemaal gelukkig weer opgelost.

Zondag ben ik dus vertrokken, ik vloog om half 12 en kwam weer om half 12 aan op London – Stansted. Het afscheid nemen was moeilijk, maar ik wil graag deze ervaring opdoen.
Toen ik aankwam heb ik gewoon alles rustig aan gedaan en heb ik de bus gepakt naar Victoria London. Ik had het eerst niet eens in de gaten dat ze hier links rijden, maar daar kwam ik snel genoeg achter haha.
Toen heb ik nog de metro en trein genomen, wat even een gedoe was maar uiteindelijk kwam ik rond 4 uur –half 5 aan bij de YMCA in Watford.
Ik deelde een kleine kamer met 4 meiden, een pools meisje wat masseuse is, een portugees meisje wat fitness-instructrice is en een engels meisje wat ook beauty doet.

Maandag moesten we naar de dokter voor een Norwegian medical. Het was gewoon bij een man thuis, maar aan het huis te zien verdiende hij goed! Nadat we al het medische hadden gehad werden we naar de Steiner Academy gebracht hier moesten we allemaal papier werk invullen en kregen we ons uniform. Daarna nog allemaal presentaties gehad over steiner en toen was ons eerste dagje al over. Elke dag moeten we van 8.45 tot 17.30 uur naar school en elke dag krijgen we huiswerk en leerwerk mee en de dag erna natuurlijk weer vroeg op, maar tot nu toe houd ik het nog goed vol.

Dinsdag moesten we onze Self-presentation houden, dit doe je dan voor de klas en er zat een vrouw bij wat bepaald naar welk cruise-ship je gaat en onze lerares voor die week. Het was best wel spannend, maar het ging wel goed. Daarna zijn we begonnen aan wat we die week gingen leren en dat was de basis van een behandeling en de deep tissue massage.
Ik heb hier echt al zoveel geleerd over hoe ze bij steiner het intake-gesprek doen en het verkopen, want dat vinden ze natuurlijk het belangrijkst.

Woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag hebben we de volledige deep tissue massage geleerd, en hier ook examen praktijk en theorie in gedaan. Gelukkig allemaal geslaagd! :)
Vrijdag hoorde we ook dat we zondag gingen verhuizen uit het YMCA en naar een host familie gingen.
Dus zaterdag alles weer ingepakt, had niet veel kunnen uitpakken want daar was geen plaats voor, en zondag morgen met twee koffers met de bus naar de academy en dan na school zouden we naar het gast gezin gaan.

En daar ben zit ik dus nu met 3 andere meiden. We zitten bij de Wilkinsen familie, dit is gezin met 4 kinderen, waarvan 2 autistisch zijn. Het zijn echt lieve mensen, als er wat is kun je gewoon naar ze toe gaan en proberen ze je te helpen. We krijgen hier avondeten, ontbijt, de uniformen worden gewassen voor ons en we hebben super internet!
Een zoon houd echt super veel van films, en hij vroeg ons meteen of dat we een film met hem wouden kijken. We hadden geen huiswerk dus waarom niet. Haha hij kan echt alle teksten mee zeggen in de films, echt geweldig!

Onze groep is vanaf deze week gesplitst, een deel van onze groep gaat La therapy doen, is een frans merk wat met elektriciteit behandelingen doet en ik ga de Elemis facials doen. Ben er echt super blij mee, want ik vind Elemis een super fijn merk en nu kan ik ook lichaamsbehandelingen en massage’s blijven doen, want als je la therapy hebt doe je alleen gezichtsbehandelingen.
Dus we dachten dat we vandaag met de Elemis Facials zouden beginnen. Maar omdat er 96 mensen deze week beginnen en geen trainer hebben voor de facials doen we deze week samen met de massage therapisten de hotstone en bamboo massage. Lijkt me super leuk om de bamboo massage te leren!
En vandaag heeft de hostmother Kate een een engelse plug in meegenomen van een winkel, dus ik kan eindelijk mijn tablet opladen en skypen!
Dus dat is zo’n beetje wat er afgelopen week is gebeurd. Nog bedankt voor alle leuke berichtjes en mailtjes!
Probeer snel wat foto’s te plaatsen en hopelijk binnenkort weer een verslagje te plaatsen.

Veel liefs vanuit London!!
XXXXXXX

  • 19 Augustus 2013 - 23:05

    Linda Cuijpers:

    Hallo Karlijn, dat klinkt allemaal heel erg leuk, wel druk geloof ik maar het gaat je allemaal goed af dacht ik zo! Ik heb vandaag nog met je mama gebeld want bijna zit ik in hetzelfde schuitje. Heel veel succes verder met de training...

    groetjes, Linda Cuijpers.

  • 19 Augustus 2013 - 23:07

    Ine En Twan:

    Ha Karlijn,

    Leuk om je eerste verslag te lezen.
    Wij vinden het ontzettend knap van je, dat je dit zomaar allemaal doet!
    Zo te zien heb je al veel nieuwe dingen meegemaakt.
    Wij blijven je volgen vanuit Lottum.

    Heel veel groetjes van ons

  • 19 Augustus 2013 - 23:29

    Mandy:

    Zo dat is een heel verslag. Het belangrijkste is dat je er plezier in hebt.
    Wel leuk om je zo te volgen. We wensen je nog veel succes en
    heel veel plezier.

    Groetjes Mandy

  • 20 Augustus 2013 - 00:07

    Miranda:

    Meid,
    Wat leuk om je eerste verhaal te lezen, heb het met alle aandacht gedaan.
    Zo te lezen ben je de eerste week goed doorgekomen, wel druk.

    Ik blijf je volgen;)

    X miranda

  • 20 Augustus 2013 - 18:44

    Pap En Mam:

    Naast dit verhaal appen we gelukkig en soms werkte de Skype zelfs even. Fijn om elkaar dan toch te zien. Wij merken dan dat het toch zeker een zware week is geweest, lange dagen op school, en daarna leren voor de tentamens. Geweldig is het dan van je te horen dat je zo'n goeie scores hebt. 1 keer zelfs 100%. Fijn dat je in zo'n leuk gastgezin terecht bent gekomen. Nog zeker 2 weken leren voordat je op de cruise komt. Alles wat je meemaakt is nieuw en spannend.
    We proberen volgende week een paar dagen te komen en hopen je dan nog te zien voordat je op cruise vertrekt. Wij kijken hier echt naar uit.
    Wij zijn enorm trots op je, zoals je deze uitdaging bent gestart, en hopen vooral dat je naast het leren en de stress ook leuke dingen doet en leuke mensen ontmoet.
    Knoeveltjes en xxxxxxxxxx Pap en Mam.

  • 20 Augustus 2013 - 18:56

    Lies Pouls Oma:

    ik heb gisteren al gereageerd maar ik doe wel iets verkeerd
    ik vind het heel leuk dat ik iets gehoord heb
    en dat het goed met je gaat
    heel veel succes en de groetjes oma

  • 23 Augustus 2013 - 11:38

    Loesje:

    heeeeeej meissieeee!!!!

    leuk om weer verhaaltjes te lezen. maar we whatsappen elke dag dus hoor ik al heel veel.
    het wordt steeds spannender waar je heen gaat!!
    ik ben blij dat het goed met je gaat dus niet ziek worden!!!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx je kleine zusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 35672

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 April 2017

My Travel Adventure

02 September 2014 - 02 Juni 2015

Legend of the Seas

11 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

Cruise avontuur!

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Stage Slovenië

08 Juli 2011 - 07 Oktober 2011

Stage Kreta

Landen bezocht: