Op naar de Caribbean! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Op naar de Caribbean! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Op naar de Caribbean!

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

23 Oktober 2013 | Spanje, Barcelona

Hallo allemaal,
Hier ben ik weer met mijn verslagje.
Het gaat nog steeds prima met me, ben helemaal gewend aan het schipleven en het bevalt me goed!
De spa is super rustig, dus veel promoten de hele dag en volgende week maken we de crossing naar de Caribbean.
We vertrekken zondag vanuit Barcelona en komen dan volgende week dinsdag aan in St. Maarten.
Dus we zijn 8 dagen op zee, hopelijk wordt niet iedereen zeeziek!
Voor de rest zijn er nu veel collega’s bijna klaar met hun contract, dus we hebben straks een heel nieuw team. Het is raar dat het team zo snel veranderd en dat je de meisjes wat gaan misschien nooit meer zult zien…

Raad eens wat mij hier is overkomen. Wie had dat gedacht, ikzelf in ieder geval niet haha , maar ik heb hier iemand ontmoet.
Hij heet Joseph en komt uit Haïti. Hij werkt in de dining room en dit is zijn 4de contract, maar de eerste keer op dit schip. Hij heeft me toen ik de eerste keer van boord ging rondgeleid en daarna hebben we elkaar een paar weken niet meer gezien en toen kwam ik hem weer tegen en vroeg hij of ik eens wat samen konden doen. En van het een kwam het ander en we zijn nu 2 weken officieel samen :)

Ook zijn Anneloes en mama langs geweest! Was heel blij om ze weer te zien.
Toen het schip aanmeerde in Civitavecchia ben ik met de bus naar het centrum gegaan en daar stonden ze te wachten. Flink geknuffeld en daarna zijn we terug naar het schip gegaan en heb ik hun een rondleiding op het schip gegeven. Volgens mij waren ze wel onder de indruk van het schip haha. Ik heb ze de spa laten zien en daar hebben zo ook een paar van mijn collega’s ontmoet, maar helaas hadden veel vrij in de morgen, dus de rest hebben ze niet kunnen ontmoeten.
Ze hadden van alles voor me meegebracht vanuit Nederland, dus mijn voorraad is voorlopig weer voldoende. Nadat ze het hele schip hadden gezien en we lekker wat hadden gedronken op de promenade hebben ze Joseph ontmoet en zijn we met z’n alle wat gaan lunchen. Na de lunch wouden we gezellig wat gaan winkelen, maar helaas zijn in italie alle winkels ’s middags gesloten, dus veel geld hebben we niet uitgegeven haha. De dag ging natuurlijk veelte snel voorbij en ik moest om 5.30 weer terug in de spa zijn. Dus weer snel afscheid moeten nemen :( maar ze weten dat het me hier goed gaat en dat scheelt ook weer heel veel.

Er zijn deze week wel veel meer Nederlanders aan boord, dus dat is natuurlijk leuk voor mij. Maar heel veel mensen denken dat ik van Engeland ben, dus dan maak ik ze toch even snel duidelijk dat ik van een veel en veel beter land kom haha.
Ook komen er nu steeds meer Amerikanen aan boord, daar kun je heel goed mee kletsen en ze willen echt alles van je weten, dus daar heb ik al een paar keer aparte situaties mee meegemaakt haha.

Volgens mij was dit het wel weer zo’n beetje er gebeurd teveel om allemaal te vertellen. Maar ik geniet van mijn tijd hier!
Dus mijn volgende verslagje komt vanuit het zonnige Cariben!
Daar blijf ik dan de komende 5 – 6 maanden en dan de laatste maand van mijn contract ben ik weer terug in Europa.
Veel liefs,

XXXXXXXXXX

  • 23 Oktober 2013 - 20:22

    Shirley:

    Heey Karlijn

    Wat een leuk verhaaltje weer:)
    Super leuk dat je iemand hebt ontmoet!!

    Gelukkig gaat het je goed. Ik ben benieuwd naar de fotos.

    Lieve groetjes
    ;) xxx

  • 23 Oktober 2013 - 20:44

    Lies Pouls:

    hoi karlijn
    wat ben ik blij dat het je heel goed gaat
    ik had al van mam en anneloes hun reis gehoord
    en van hun ervaringen op en rond het schip
    dus je gaat nu de warmte tegemoet en wij de winter
    heel veel groetjes van oma

  • 23 Oktober 2013 - 20:49

    Mandy :

    Hoi Karlijn

    Leuk verhaal, de foto waar jullie samen opstaan
    Anneloes en jij vind ik ook super leuk. Het gaat je goed en qua gebied ga je het volgens mij super krijgen. Geniet er maar van. En leuk dat je iemand ontmoet hebt ❤️ Vind je over heel de wereld dat zie je wel.

    Groetjes uit een regenachtig Herkenbosch


    Mandy

  • 23 Oktober 2013 - 21:26

    Mam:

    Hoi Karlijn, we hebben inderdaad een leuke dag samen gehad en we hebben gezien en gemerkt dat je het heel leuk vindt wat je nu doet. Ook Joseph ontmoeten was natuurlijk ook fijn. En nu op naar de Caraïben (zitten daar ook piraten?????) . Hoop van niet.
    Geniet en heb veel plezier.
    Hier is het nu een paar dagen warm weer, maar de herfst komt er echt aan, dus kou en regen.
    Zoals je weet hou ik daar echt niet van.
    Maar ja, niks te kiezen.
    veel groetjes en knoevelkes van mij. xxxxxx
    moeten nog foto's op de site zetten.

  • 24 Oktober 2013 - 09:43

    Tonnie:

    Ha Karlijn,

    Heerlijk om je verhaal te lezen! en dan ook nog op een" love"'-boat werken!
    schat, geneet van t leave!!
    dikke knuffel, Tonnie

  • 24 Oktober 2013 - 10:12

    Margo Van Welbergen-Lennaerts:

    Ha Karlijn!

    Wat een avontuur! En Joseph ontmoet, het kan niet beter. Voor jou dus ook een echte loveboat :-)
    Heel fijn om te lezen dat het zo ook goed met je gaat! Met ons gaat alles zijn gangetje. Lisan is vandaag naar stage (baisschool Leeve in Roermond), Anniek zit hard te blokken voor de toetsweek (laatste jaar VWO, spannend dus), Peter is naar zijn werk en ik zit te genieten van je verhaal.
    Karlijn, een hele goede reis, geniet ervan en tot ziens!

    Knuffels,
    Margo x

  • 24 Oktober 2013 - 13:06

    Maike:

    Hoi Karlijn,

    Wat een mooi verhaal. Ik had al wat gehoord en foto's gezien!
    Vanavond komt Anneloes oppassen en dan hoor ik wel weer meer.
    Veel succes op de open zee.
    En geniet van de prachtige landen die je voorbij ziet komen.
    En maak maar veel plezier met Joseph!
    Groetjes Maike, Nico, Tijn, Siem en de hele dikke buik!

  • 24 Oktober 2013 - 13:55

    Anneloes:

    Haaaaaa meissie
    Eindelijk weer een verhaaltje. Was echt heeel leuk om nog een dagje naar je toe te komen.
    En nu zit ik alweer op school. Misschien ga ik vandaag leren reanimeren!! Tot over 220 nachtjes slapen
    Xxxxxxx

  • 25 Oktober 2013 - 09:16

    Manon:

    Haaa karlijntjee,

    We heije al efkes gewhatsappt dus k wis al t ein en t anger.
    k bin blie detse t leuk hes dao.
    Ik wil dig in idder geval nog huul erg vuul succes winse.
    En vuul plezear met Joseph.

    Leefs van mig. Xx

  • 25 Oktober 2013 - 20:51

    Pap:

    Hoi Karlijn,

    Wat een geweldig verhaal weer. Hartstikke fijn dat Mam en Anneloes je nog bezocht hebben voor de grote overtocht naar de Caraïben. Zondag is het zover.
    Meid geniet ervan en laat maar weten wanneer we kunnen Skypen. Ik kijk ernaar uit.

    Heel veel XXXXXX en een dikke knoevel van Pap.

  • 31 Oktober 2013 - 09:04

    Marlies:

    Hoi Karlijn,

    Als ik jouw verhaal lees, dan wil ik gelijk op die boot!
    Fijn dat het je zo goed bevalt.
    Geniet ervan en natuurlijk ook van je Joseph!

    Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 918
Totaal aantal bezoekers 35601

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 April 2017

My Travel Adventure

02 September 2014 - 02 Juni 2015

Legend of the Seas

11 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

Cruise avontuur!

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Stage Slovenië

08 Juli 2011 - 07 Oktober 2011

Stage Kreta

Landen bezocht: