HO HO HO From Caribbean - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu HO HO HO From Caribbean - Reisverslag uit Belize-stad, Belize van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

HO HO HO From Caribbean

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

24 December 2013 | Belize, Belize-stad

Heyhey,

Hier ben ik weer!! Helaas een lange tijd niks van me laten horen, maar de tijd gaat hier zo snel nu we in Amerika zijn.
Ik zal verder gaan waar ik de vorige keer ben gebleven.
Ik heb de crossing overleefd, het ging gelukkig sneller dan dat ik had verwacht. Het was super rustig in de spa, op zich niet erg omdat het schip de eerste dagen heel erg schommelde en het voelt dan ook echt of dat je de hele dag in een attractie zit waar maar geen einde aan komt, dus was toch wel een beetje zeeziek.
Ondertussen hebben we ook nog Halloween gehad. Er was een all crew party op het schip, maar we hadden geen kostuum hiervoor gekocht, dus hebben we ons maar als griekse godinnen verkleed met een laken uit de spa (zeer origineel haha)
Maar was een zeer geslaagd feestje, alle crewparty’s trouwens!

En toen eindelijk na 8 dagen op zee te zijn geweest, kwamen we aan in St. maarten! Whoepwhoep wat was ik blij dat ik weer aan land kon gaan. Ik was lekker vrij dus ben ik met Fortuné (is zijn echte voornaam, maar ze noemen hem hier allemaal Joseph) gaan lunchen en lekker gaan zwemmen in de zee. Was wel even wennen deze warme temperaturen, maar het bevalt me wel!!
Toen weer een paar dagen op zee en daarna kwamen aan in Nassau, Bahama’s.
En daarna kwamen we dan eindelijk aan op onze eindbestemming Fort Lauderdale.

Hier in amerika draait alles om safety, dus we hebben veel drills en ongeveer elke cruise komen er inspecteurs aan boord om alles te controleren.
Het is nu ook een stuk drukker in de spa, meer behandelingen, meer fooi en meer retail.
Maar Amerikanen zijn grote klagers en eten zo veel. Echt een groot verschil met europa. Amerikanen zijn het een of het ander, of ze zijn super fit, of ze zijn super dik, of ze zijn super overdreven aardig of ze zijn boos en klagerig. Ik heb nog nooit zoveel mensen in een scootmobiel gezien, omdat ze te dik zijn :o ik vraag me echt soms af, als het schip zou zinken, wat we moeten doen met al deze dikke mensen, maargoed….
We doen nu korte cruises van 5 of 4 dagen. Zo ziet mijn cruiseschema eruit:
Embark – seaday – belize – cozumel – seaday – embark – seaday –cozumel – seaday – embark –seaday – labadee, Haiti – Falmouth, Jamaica – seaday – embark
Maar het zijn echt mooie plaatsen waar we komen, zoals jullie wellicht al op mijn foto’s hebben kunnen zien!

Ik ben nog steeds heel gelukkig met Fortuné, hij was een paar weken geleden jarig. Hij vertelde me dat hij nog nooit zijn verjaardag op het schip had gevierd, dus heb ik hem verrast.
Ik heb mijn hele cabine verbouwd samen met mijn super kamergenootje sofia. De kamer versierd en aangekleed als een lounge, overal kaarsjes (natuurlijk neppe). Ik had cupcakes gehaald als verjaardagtaart. Dus nadat hij klaar was met werken heb ik hem verrast haha had hij echt niet verwacht! Hij was er zo blij mee! Dus een geslaagde verrassing! :)

En nu komen de feestdagen eraan. Het voelt hier helemaal niet als kerstmis.
De zon schijnt hier en alles is versiert met kerstbomen en slingers.
Dan mis ik toch wel een beetje de kou en sneeuw in ons kikkerlandje.
En ik moet gewoon werken met de feestdagen, dus denk dat we de feestdagen dit jaar maar overslaan.
Ik denk aan jullie als jullie al het lekkers eten en wat teveel drinken :P
Ik wil jullie allemaal geweldige feestdagen wensen op naar een mooi 2014!
Ben benieuwd wat het ons allemaal gaat brengen!!
Veel liefs,
XXXXXXXXXXXXXXXX
Karlijn

  • 24 December 2013 - 19:09

    Ine En Twan:

    Ha Karlijn,

    Wij wensen jou en Joseph, heel mooie en warme feestdagen,
    en natuurlijk een geweldig 2014!!!

    Groetjes van Ine en Twan

    P.S. het is hier alleen maar winderig en nat, dus maak je maar geen illusies over een witte kerst

  • 24 December 2013 - 21:31

    Mandy:

    Karlijn en Joseph en de overige crew


    Hele fijne feestdagen en een super 2014

    Geniet er maar van


    Groetjes

    Nienke & Alex & Mandy

  • 24 December 2013 - 22:30

    Anette :

    Ha karlijn. Leuk om je verslagen iedere keer te lezen. Voor ons dit jaar ook geen witte kerst, maar storm en regen. Echt Nederland. Soms zou het best fijn zijn als de zon hier ook scheen. Nog veel plezier tijdens je cruise. Het is hard werken, maar op je foto's te zien hebben jullie ook veel plezier. Geniet ervan. Groetjes van ons allemaal

  • 25 December 2013 - 10:55

    Adrienne:

    ha Karlijn wat leuk om je verslag weer eens te lezen en dat op 1e kerstdag, ook ik wil jou ondanks dat je moet werken een fijne kerst toewensen en op naar het nieuwe jaar in goede gezondheid en met veel liefde! Groeten Adrienne Aendenroomer.

  • 25 December 2013 - 14:02

    Tonnie:

    Hoi Karlijn,

    vanuit een erg nat en winderig Nederland wens ik jou en je vriend natuurlijk een hele fijne kerst en eine gooie roetsj in 2014.

    eine dieke knoevel van mich veur dich!

    Tonnie

  • 25 December 2013 - 15:30

    Anneloes:

    Haaaaaa karlijntje,
    wil je ons niet een beetje zon sturen met dit vieze weer!!
    ik zit hier lekker voor de kachel die heb jij niet nodig. oma en leike liggen lekker op de bank uit te rusten na ons kerstdinée.
    nog fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar ook voor fortune!!!
    xxxxxx me

  • 26 December 2013 - 12:41

    Geert, Anita, Willem En Anna:

    Voor jou/jullie ook fijne feestdagen. Ik ben juist jaloers dat ik niet op zo'n lekker exotisch eilandje zit. Lekker tussen de palmbomen ipv kerstbomen. haha.
    Leuke verhalen meid! Duidelijk dat je geneit van dit avontuur!

  • 26 December 2013 - 15:21

    Mam:

    De kerstdagen zijn al weer bijna om. Het is toch niet hetzelfde als jullie er niet bij zijn. Dus op naar 2014. Een nieuw jaar met weer veel mogelijkheden. Hopelijk nog een paar fijne weken met Fortune. want in januari loopt zijn contract af. Ik hoop dat je ook daarna een leuke tijd hebt met je collega's.
    Ik wens jou een geweldig jaar 2014 waarin al je wensen mogen uitkomen. (en ook mijn wens, dat je snel en goed weer thuis bent!!!!)
    Hopelijk horen we snel weer van je en dat je eindelijk je pakje krijgt.
    gr. xxx en knoevelkes mam

  • 31 December 2013 - 10:19

    Ien&Huub:

    Ha Karlijn,
    Mooi om jouw belevenissen te volgen. En wat gaat de tijd snel!
    Ben je alweer 4 maanden aan het cruisen. Bij ons vliegt de tijd ook voorbij. Wij zijn nu heerlijk aan het genieten van de vrije dagen. Het vriest nu een beetje, da's ook wel lekker, af en toe dan. Ik houd het meest van lenteweer, maar daar moeten we nog enkele maanden op wachten. Huub en ik wensen jou en Joseph een gezellig oudjaar en nog veel nieuwe indrukken in 2014.

  • 26 Januari 2014 - 09:49

    Jeanet:

    Ha Karlijn. Lees net dat op een van jullie schepen meer dan 300 mensen ziek zijn geworden. Hopelijk horen jullie daar niet bij. De tijd gaat snel, Perry bijna 50. Maar het echte feestje hoef je niet te missen. Veel plezier nog en tot ziens. Gr. de Meijersjes van De Kolk oet Hoooooors

  • 31 Januari 2014 - 13:34

    Hilde Bremmers:

    Hallo Karlijn,
    Wat fijn, dat je het zo naar je zin hebt!
    De eerste maand van 2014 zit er weer op en het is onvoorstelbaar dat je al zo'n tijd uit Herkenbosch weg bent. Het zal wel heel raar zijn als straks je tijd op het cruiseschip erop zit en je weer terug keert naar Nederland. Dat zal ongetwijfeld weer wennen zijn. Maar tot dan: geniet ervan!
    Groetjes ,Hilde

  • 02 Februari 2014 - 09:46

    Truus Cox:

    Heej Karlijn,

    ook wij hebben je pagina gevonden. Leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt,
    Heel veel groetjes van Hans Truus Marloes |Bram en Lotte oet de hegelsum

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 862
Totaal aantal bezoekers 35570

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 April 2017

My Travel Adventure

02 September 2014 - 02 Juni 2015

Legend of the Seas

11 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

Cruise avontuur!

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Stage Slovenië

08 Juli 2011 - 07 Oktober 2011

Stage Kreta

Landen bezocht: