Een weekje in Kreta - Reisverslag uit Mália, Griekenland van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Een weekje in Kreta - Reisverslag uit Mália, Griekenland van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Een weekje in Kreta

Door: Karlijn Meijers

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

15 Juli 2011 | Griekenland, Mália

We zitten nu een weekje hier in Malia, Kreta en het gaat al heel goed.
De eerste paar dagen miste ik het thuis toch wel erg, ,maar nu ben ik toch al goed gewend!
We hebben nu al een paar dagen gewerkt in de spa (nee, gelukkig geen viezerikken meer gehad) en dit gaat ook al beter.
We moeten over het algemeen masseren, maar ik heb ook al een hotstone massage en een black sand scrub + massage mogen geven.
Je hebt maar een heel klein beetje scrub nodig en heeeel veeel olie om de black sand scrub uit te voeren.
We zijn in totaal met 9 mensen in de Spa.
Een kapper, alleen spreekt deze alleen grieks, dus daar kun je alleen maar een beetje naar lachen en knikken.
De rest spreekt gelukkig wel allemaal engels en eentje komt uit duitsland, dus daar spreken we dan half engels half duits mee.
Gelukkig willen ze ons vanalles leren, dus dat is heel fijn en als je wat vraagt, laten ze je het meteen zien.
Er is een man in de Spa, dat is Bruno, dit is de Spa manager en erg aardig.
Vanaf nu krijgen we elke morgen " orange" training van hem, zodat we goede masseurs uit nederland worden (Oranje).
Dit had meteen al de eerste dag effect, want normaal zeiden de mensen gewoon, dat de massage great was, maar nu ik de dingen deed die Bruno zei was het excellent en of ze nog een bij mij konden komen voor een massage :D
Mijn naam kunnen ze trouwens niet uitspreken, dus vanaf nu heet ik Karlien of Karla.
Achja ik weet dan ten minste dat ze mij bedoelen en niet dat ze over een maand m'n naam nog niet kennen.
We hebben 2 keer per week vrij en als we een keer samen willen moeten we dit aangeven.
Dit gaan we natuurlijk zeker doen, want we willen nog vanalles zien.
Nu we gelukkig in de kamer van de 3e jaars zitten, hebben we ook al alles kunnen inrichten, zodat we niet uit een koffer hoeven te leven. en natuurlijk heb ik langs m'n bedje alle foto's en kaartjes van thuis opgehangen.
S' avonds koelt het al vrij snel af en waait het lekker, dat is wel fijn want dan is het binnen ook goed uit te houden.
Helaas zitten hier wel veel muggen en spul daarvoor is hier super duur, dus dan moeten we maar hopen dat we niet helemaal worden leeggezogen.
We hebben altijd rond 2 uur/ half 3 pauze, dan kunnen we in de warme stink kantine wat gaan eten, gelukkig is het meestal wel heel lekker eten. We moeten met z'n 2e de Spa s'avonds sluiten om 7 uur, dit is tot nu toe nog geen een keer gelukt om echt om 7 uur te sluiten. Dan zijn er weer mensen die zich nog even uitgebreid moeten douchen en weer een andere keer zat er een kindje opgesloten in de wc en weer een andere keer dacht een vrouw dat de spa tot 10 uur open was :s
En als de Spa dan eindelijk gesloten is, kunnen we gaan douchen in de spa.
Helaas kunnen we pas eten rond 10 uur s'avonds, dus dat wel nog lang als je om 7 uur klaar bent.
S'avonds gaan we meestal naar een plaatsje lopen of op het strand wandelen, hier zijn erg veel winkeltjes, dus we kunnen genoeg bekijken:D We hebben nu ongeveer heel malia gezien en blijkbaar zijn we ook al in Stalis geweest.
Want daar heeft een vrouw van de Spa haar restaurant en eigen stukje strand, waar we van haar mogen komen liggen:D
Dus al veel gebeurd in dit weekje en hopelijk gebeurd er nog veel, en daar zal ik dan zeker over schrijven!

Bedankt voor de leuke reactie's, ik hoop dat jullie allemaal mijn verhalen blijven lezen!!!

Omdat hyves ook lastig doet, komen de foto's nu op:
Hopelijk kan iedereen ze hier zien!

• 15 Juli 2011 - 11:38

Linda Cuijpers:

Heel erg leuk verhaal Karlijn.
    Nog veel plezier samen met Joy in Kreta.
    En pas op elkaar.
    Groetjes, Linda.

• 15 Juli 2011 - 14:12

Bo:

Hoi Karlyn!
    wat een leuk verhaaltje.. hihih ..
    als ik dat zo lees hebben jullie het echt naar de zin..

leuk dat jullie nog vanalles wat leren,

veel plezier samen met men lieve nichje en maak dr wat moooois van

(K)bo

• 15 Juli 2011 - 20:57

Claudiaaaa:

Hey Karlijn,

Wat een mooie foto's van Kreta, ben echt jaloers.
    Zo te lezen geniet je met volle teugen ervan en ben je erg leergierig.
    Geniet ervan en we wachten met smart op je volgende verhaal.

Liefs Claudia

• 18 Juli 2011 - 18:26

Huub & Ien:

Superleuk om je verhalen te lezen! Ook de foto's op facebook zijn prachtig. Jullie zitten op een schitterend plekje van deze aardbol en je leert ook nog een heleboel. Wat wil je nog meer? Veel groeten van Huub en Ien