Party, shoppen en aftellen! - Reisverslag uit Mália, Griekenland van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Party, shoppen en aftellen! - Reisverslag uit Mália, Griekenland van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Party, shoppen en aftellen!

Door: Karlijn Meijers

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

15 Augustus 2011 | Griekenland, Mália

Na een weekje hard te hebben gemasseerd, werd het tijd om eens lekker uit te gaan in Chersonissos.
Voordat we gingen, werden we weer vollop verwend door de buurvrouw.
Crepes, vino, raki, appelschijfjes, enzovoorts, zodat we er goed tegenaan konden s’avonds :p
De andere buurvrouw/ poetsvrouw wou ons zelfs wel even brengen naar Cherso, in ruil daarvoor wou ze wel graag een massage.
Dat vonden we wel een goede deal en hoefde we in iedergeval niet met de laatste bus te gaan.
Dus daar gingen we met 140 km/ per uur, met de ramen open en de muziek hard, op weg naar Chersonissos.
De buurvrouwen gingen nog even lekker winkelen en wij gingen op zoek naar Jacky & Krissy, want we hadden met hun daar afgesproken.
Het was erg gezellig en de tijd vloog om, helaas :(
Rond 6 uur hadden we toch maar besloten om terug naar het hotel te gaan, omdat we deze dag gewoon moesten werken.
Helaas was de dag in de spa niet zo rustig als we graag gewild hadden, maar zo ging de dag tenminste wel snel om en konden we na het eten meteen het bed induiken om weer een beetje bij te slapen :p

De dag erna hadden we gezellig een keertje samen vrij! :D
Lekker eerst uitgeslapen en daarna de bus gepakt richting Heraklion.
Het was een klein uurtje met de bus, dus dat viel nog mee.
Eenmaal aangekomen was het even zoeken waar we heen moesten, maar al snel zagen we een bord met de hoofdstraat van Heraklion erop.
Dus zijn we daar maar heen gelopen.
Het was een drukke straat vol met restaurantjes en winkeltjes en een zijstraat met alleen maar souveniers en levensmiddelen!
Ook hebben we nog wat bezienswaardigheden gezien, zoals de Koules fort (port), Morozini fontein en de Kathedraal van Saint Minas.
Maar we waren natuurlijk vooral naar Heraklion gegaan om te winkelen! :D
Eerst dachten we dat we niks zouden gaan vinden en opeens waren alle winkels dicht, omdat ze hier dus ook siesta vieren.
Maar nadat de siesta voorbij was, hebben we toch nog verschillende leuke dingen kunnen vinden.
Later zijn we nog lekker gaan uiteten en hebben we de bus terug gepakt, zodat we de buurvrouw onze nieuwste aanwinsten konden showen.
Ze vond het “ goooood goooood”! :p

Nu zijn we alweer een paar dagen verder en het is een aantal dagen flink druk geweest.
We waren toen erg blij als de dag was afgelopen en we even konden zitten :p
Ik heb nu bijna 9 dagen aan een stuk gewerkt, zodat al m’n ouders komen ik ook een dag extra vrij krijg. Dus ik ben flink af aan het tellen :D
Het is wel vermoeiend zoveel dagen werken, maar ik heb het er wel voor over. :)
M'n stagebegeleider opeens: Karlien,your parents are coming, right?
Ik zo, yes..
Hij zo of ik m'n emailadres wou geven, want hij moest me wat sturen.
Dus ik dat gedaan en laterna gekeken wat het was..
Had hij me een plaatje gestuurd met nederlandse soorten drop:P, of m'n ouders misschien een paar zakken konden meenemen, omdat ze in nederland de beste drop hebben, hahaha!

Gisteren zijn we nog naar een beachparty geweest in Elounda.
Het was best een stuk rijden, maar dan zie je ook wat meer van Kreta.
We kwamen vooral veel bergdorpjes, haventjes en kerken tegen onderweg.
De beachparty was geweldig! Lekker in het zand, goede muziek en ook nog eens volle maan!
Wat wil je nog meer :D
Dus zeker een geslaagde avond.
Nog maar een paar daagjes en dan komen m’n ouders en zusje.
Heb er echt zin in!
Ik zal een volledig verslag erop zetten van al onze belevenissen (hopelijk veel) :P

Harstikke bedankt voor de leuke reacties! Hoop er nog veel te mogen ontvangen:D

En de foto's komen natuurlijk weer op:

• 15 Augustus 2011 - 17:06

Anneloes:

hard werken hoort er ook bij maar je hebt het gelukkig ookwel gezellig daar !!
    en we gaan heel veel belevenissen maken in de dagen dat we daar zijn!!
    XXXX

• 16 Augustus 2011 - 14:25

Manon:

de mos nog ff wachten.. morgen zien ze der =)
    hoap det ge ut leuk hebt. maar det zal zeker lukke!
    xxxxx

• 16 Augustus 2011 - 16:00

Pap En Mam:

nog een dagje slapen. de koffers zijn gepakt.......
    en dan......
    gr. en tot morgen
    xxxx

• 16 Augustus 2011 - 19:04

Harriette:

hoi karlijn
    het was gezellig zondag toen we julle verrast hadden en later een terrasje ge
    pak
    groetjes

• 17 Augustus 2011 - 17:56

Oma En Opa:

hoi karlijn zijn papa en mama
    al aangekomen leuk he
    zeg maar dat het al wat beter gaat
    vier maar goed vacantie
    groetjes opa en oma