Eerste paar dagen in Kreta - Reisverslag uit Mália, Griekenland van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Kreta - Reisverslag uit Mália, Griekenland van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Kreta

Door: Karlijn Meijers

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

10 Juli 2011 | Griekenland, Mália

Zo onze eerste paar daagjes op Ikaros Beach!
We hebben al van alles meegemaakt.
De vliegreis verliep vrij soepel, helaas wat vervelende mensen voor ons wat steeds met de leuning naar achteren gingen en onder landing was er nog een harde klap, maar we zijn gelukkig veilig aangekomen.
We werden opgehaald door een of andere manager van het hotel. We waren nog niet ingestapt en hij begon al in het grieks ruzie te maken met een voorbijganger. (hij heeft het ons precies uitgelegd waar het over ging :P)
En daarna hadden we een bijna dood ervaring omdat meneer bijna op een ander auto botste. Maar uiteindelijk zijn we veilig aangekomen bij het hotel.
We werden meteen naar onze kamer gebracht, hier schrokken toch wel even van.(geen licht, geen water en glas op het balkon), maar we kunnen er tenminste slapen. We zijn er maar meteen gaan poetsen, want het balkon lag vol glas en overal lag zand. Daarna kwamen we nog even de 3e jaars tegen. Ze hebben ons nog van alles verteld over het hotel en de spa. Zij moesten al snel gaan, dus zijn we maar het terrein gaan verkennen. Dit is echt prachtig!! Heel grieks allemaal!! En je kunt er lekker over het strand wandelen, wat we ook nog vaak zullen gaan doen. We kunnen hier pas om 10 uur eten, maar het smaakt goed. Het is erg warm hier op dit moment, dus de eerste nacht kwamen we moeilijk in slaap, maar nu is het in de kamer al een stuk aangenamer.
Zaterdag hadden we nog lekker een dagje vrij, s’morgens kregen we een rondleiding door de spa. Ook heel erg mooi en groot! De manager van de spa is ook erg aardig. Hij heeft ons alles laten zien en verteld wat we moeten doen. Dat is vooral massages en gezichtsbehandeling en gewoon in de gaten houden of overal genoeg van is. Daarna hadden we dus lekker vrij, we zijn meteen op het strand gaan liggen. Het waait lekker dus het is dan goed uit te houden. Maar je verbrandt wel erg snel! Later op de middag zijn we nog een stukje malia in gelopen, jaaa hier zitten echt bijna alleen maar engels en wat je leest over de squads en scooters is ook helemaal waar!. Maar we hebben wel wat leuke dingen gezien.
Maar voor te shoppen hebben we nog tijd zat:P
S’avonds hielden de 3e jaars een afscheid feestje omdat ze maandag gaan. Wij werden ook uitgenodigd, eerst gingen we bij een collega in het restaurant wat drinken en daarna zouden we een cherso tour gaan doen.
En jaaa hier zitten echt bijna alleen maar nederlanders.
Maar wel heel gezellig!
Natuurlijk kwamen we veel bekende tegen, zoals een deel van de oh oh cherso club en een meisje van dames in het dop. Helaas geen foto's maar misschien komen deze nog :P
We hebben het natuurlijk niet te laat gemaakt, want de dag erna zouden voor het eerst gaan werken in de spa.
En een keer raden wat ik de eerste dag in de spa heb: Een viezerik!! Hij kon de handdoek maar niet op zich houden..:S Ik hoop niet dat ik veel van zo'n gasten krijg..
Het enigste pluspuntje was dat ik fooi van hem kreeg, maar dat was dan ook echt alles!
De rest van de dag verliep snel, veel gemasseerd (Sportmassage van 80 minuten, pfff)..
Morgen heb ik alweer vrij, dus dan kan ik de kamer gaan inruimen, omdat we dan in de kamer van de 3e jaars kunnen en deze is een stuk beter dan die wat we nu hebben.
Nou, dit waren de eerste paar dagen van m'n stage, Als er weer wat nieuws gebeurd, zal ik het er snel opzetten.

Heel erg bedankt voor alle leuke mailtjes en berichtjes!! Hartstikke Leuk!!

Groetjes
xxxx
Karlijn

(Helaas lukt het niet om foto's hier op te zetten, dus ik heb ze hier op gezet: http://karrelientje.hyves.nl/album/65434322/Buitenlandse_stage_Kreta_L/MZZoIepP/
Hopelijk kan iedereen ze hier op zien)

• 10 Juli 2011 - 19:08

Pap En Mam.:

Hallo Karlijn,
    Fijn dat het je goed bevalt. Goed insmeren, zodat je niet te veel verbrand. Geniet ervan en niet te hard werken. En een tip voor die viezerik, de volgende keer neem je je zakmes maar mee!!!!!

Veel groetjes, kusjes en knoevelkes van pap en mam en natuurlijk van.................. Anneloes en van...................Mathijs.
    Doei.

• 10 Juli 2011 - 19:16

Mandy Van Der Schaaf:

Hoi Karlijn,

Wel leuk om je verhaaltjes te kunnen lezen, hopelijk hebben jullie nu een betere kamer. Ik wens je veel succes en een fijne tijd op Kreta.

Groetjes de postmiep van Herkenbosch
    Mandy

• 10 Juli 2011 - 20:15

Jacky:

ow leuk metein de ierste daag zonne vetzak! hoapelijk krieg ik det neet de ierste daag:P ik zal dien verhaaltjes ok volge vanaaf morge vanoet heraklion-gazi. tot euver un paardaagjes als we elkaar kunne zeen;)
    zou wal leuk zien um dan lekker terrasje te goan pakke :) van leonardo fonds :P
    hoapelijk hebbe ok neet zon hobbelritje als we lande!

tot snel xxxxxxxxxxxxxxx

• 11 Juli 2011 - 08:57

hey meid,

leuk om je verhaal te lezen hoe het is in kreta.
    en de foto's op hyves zien er goed uit.
    zo'n viezerik is maar niks en zoals je ouders al zeiden zakmes mee:P

groetjes en knuffel
    miranda

• 12 Juli 2011 - 09:45

Joyy:

En vandaaag heeeft joy vrij en is karlijn hard aant masseren,maar morgen weer togetherrrr with NO little dicksssss!!!

• 12 Juli 2011 - 20:12

Harriette:

Hallo Karlijn en Joy,
    Hoe is het met jullie op Kreta?
    Jacky en Krissy zijn er nu ook al 2 dagen.Hebben jullie ook zo'n mooi hotel ? Maak er een leuke tijd van.
    De groetjes van Harriette (moeder van Jacky)