Welcome on the Liberty of the Seas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Welcome on the Liberty of the Seas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Welcome on the Liberty of the Seas

Door: Karlijn Meijers

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

11 September 2013 | Spanje, Barcelona

Hoi allemaal,

Ik heb bijna mijn 2de week op de cruise erop zitten.
Zal proberen het verslag niet te lang te maken, maar er is al zoveel gebeurd dat ik niks kan beloven :P

Zondag 1 september ben ik aangekomen in Barcelona, ik heb vanaf het vliegveld een taxi gepakt en toen ik in de haven kwam lagen daar 2 gigantische cruiseschepen, eerst kwam de Norwegian Epic en daarna lag mijn schip Royal Caribbean Liberty of the seas, wat een groot schip! :o Eerst werden mijn papieren gecheckt en moest ik allemaal papieren invullen en daarna werd ik opgehaald door de receptioniste van de spa. Ze heeft me naar mijn cabine gebracht, wat bepaald niet groot is, en daarna moest ik meteen naar mijn eerste veiligheidstraining. Daarin vertelde ze dat ik de komende weken vooral veel veiligheidstrainingen ga krijgen omdat je ook voor de cruiseline werkt. Na de eerste training moest ik me gaan omkleden en direct door naar de spa. Het was embarkation dag dus er kwamen nieuwe mensen aan boord. Ik werd meteen aan iedereen voorgesteld, best een groot team, zeker rond de 20 mensen werken er in de spa. Ik heb mijn eigen behandelkamertje en doe beauty en massage’s in de spa, dus ik kan beide promoten voor mezelf :)
We hebben een mannelijke manager en iedereen in het team schijnt heel blij met hem te zijn, want de vorige manager bleek een heks te zijn, dus daar heb ik wel geluk mee!
En ik heb mijn kamergenootje leren kennen, maar ze gaat gelukkig weer over een week, dus vanaf volgende week heb ik mijn cabine voor mezelf, totdat er een nieuw meisje komt.

Maandag kwamen we aan in provence, toulon. Ik had bijna de hele dag trainingen. Maar het schip is echt gigantisch vanbinnen, dus verdwaalde steeds. Maar gelukkig is iedereen heel aardig en wijzen je de weg. Je leert hier zo snel nieuwe mensen kennen en echt van over de hele wereld.

Dinsdag waren we in Nice, villefrance, weer veel trainingen gehad en hier doen we ook de hele dag aan promoties, omdat we nu in europa zijn en het is super rustig in de spa. Ze zeggen als we straks naar de caribbean gaan dat je dan helemaal niet meer hoeft te promoten omdat het daar altijd druk is in de spa. Maar dan is het wel goed dat ik nu de eerste weken in europa zit want dan kan ik rustig alles leren.

Woensdag waren we in florence, laspezia, trainingen gehad en ’s avonds hadden ze speciaal voor alle crew georganiseerd dat de cast van saturdag night live een extra optreden gaf speciaal voor ons. Het was echt een professionele musical. Dus echt een geweldige show

Donderdag had ik ’s morgens een training en daarna had ik voor de eerste keer time off. We waren in Rome, civitavecchia. Ik ging alleen van het schip, maar echt geen idee waar ik naartoe moest, dus ik vragen en een jongen vertelde dat we met de bus naar het centrum worden gebracht en hij wist een goede plek waar je wifi had, dus ben samen met hem en een meisje van de spa naar een chinees restaurant gegaan en daar hadden ze goede internet. Hij heet Joseph en komt uit Haiti en zij heet Sofia en komt uit argentinia, echt super aardig alletwee. Dus kon ik eindelijk mijn mail checken en even skypen met thuis! Echt blij dat ik ze weer even kon zien. We hebben ook internet op de boot, je moet hier voor betalen, maar helaas werkt mijn pasje niet voor de internet en ben er al een paar keer voor naar de technische service geweest, maar werkt nog steeds niet, maar blijf het proberen dus hopelijk heb ik binnenkort wel internet. Daarna hebben we nog wat rondgelopen over de boulevard en moesten we alweer terug naar het schip.

Vrijdag waren we in Naples, italy kregen ’s morgens een tour over het schip, pffff het is zo groot en er is zoveel! Ze hebben een theater, schaatsring, promenade, verschillende zwembaden, verschillende restaurants en bars, een flowrider en klimwand en ga zo maar door. En wij moeten natuurlijk precies weten waar alles is, zodat we de gasten de weg kunnen wijzen, maar dat zal nog wel even duren voor oest bijna de hele dag bij het zwembad staan en poolmassage’s geven. Daar heb ik een nederlander ontmoet, het was echt weer wennen om nederlands te praten, maar ook heel leuk. Als er in de spa een Nederlander komt dan vertellen ze dat meteen tegen mij haha.

Zaterdag hadden we seaday, dus varen we de hele dag. Ze menen dan dat het super druk in de spa wordt, maar dit viel echt reuze mee. ’s Avonds ben ik met 2 meisjes uit de spa, raquel en sofia naar de promenade gaan. ’s Avonds is deze zo mooi verlicht! Daar hebben we ons een pizza gehaald en zijn toen buiten op het schip deze gaan opeten en ondertussen van het uitzicht genieten. Het uitzicht is echt geweldig vanaf het schip, soms echt onbeschrijfelijk. Een keer was de zee net een spiegel en deed het pijn aan je ogen om ernaar te kijken, maar echt super mooi. En sofia heeft me toen de “titanic plaats” laten zien haha de punt van het schip. Hier kan je ook mooi van het uitzicht genieten of naar de sterren kijken, dus denk dat ik daar nog vaak te vinden zal zijn.
Daarna zijn we naar back deck gegaan waar de crewbar is en discotheek. Helaas omdat het een amerikaans bedrijf is mag je pas alcohol kopen als je 21 bent :( dus mag geen alcohol..

Zondag waren we weer terug in Barcelona en komen er weer nieuwe gasten aan boord. In de spa doen we dan de hele dag spa tours door de spa en proberen we de gasten in de spa te krijgen. Maar helaas was het nog steeds super rustig in de spa.

Dus dit is zo ongeveer hoe mijn eerste weekje eruit zag. Heel veel informatie en ik werk van 8.30 tot 22.30 met 2 uur pauze. Ik begin nu al te leren met wie ik allemaal kan opschieten in de spa en met wie dat minder is. Wat wel minder is dat een deel van het team spaans is en een deel Filipijns is en daar tussen val ik met 2 meisjes van engeland. Dus soms is het vervelend, omdat ze steeds in hun eigen taal praten. Maar ik heb gezegd, als ik erbij ben of ze dan alsjeblieft engels kunnen praten en meestal doen ze dat nu ook.
Ik ben deze week ook nog naar de in the airshow geweest, is met allemaal luchtacrobatiek, dus heel mooi om te zien. Alleen in de show begon het te sneeuwen en toen realiseerde ik me opeens dat ik waarschijnlijk dit jaar helemaal geen sneeuw zie! Ik ga het denk ik nog missen haha. We mogen op zich bijna overal komen, maar altijd met casualkleding. We mogen geen broeken aan, dus dat wordt nog een paar rokjes of leggings kopen en altijd hakken en naambatch dragen. Het zwembad mogen we alleen gebruiken als er minder dan 4 gasten in zijn, dus dat is waarschijnlijk Nooit!!
En ben naar een mexican cabine party geweest, ze hadden daar allemaal zelf gemaakt eten en zelf gemaakte margherita’s. was heel gezellig, ze proberen met wat spaans te leren en ik probeer ze nederlands te leren haha. De meeste denken dat nederland alleen maar uit Amsterdam bestaat, maar ik help ze dan snel uit hun droom dat nederland wel meer is dan alleen Amsterdam.

Helaas toch een lang verslag geworden, maar er is zoveel gebeurd. Vandaag heb ik vrij in Florence, laspezia en ’s middags moet ik weer naar de spa. Mijn kamergenootje is gelukkig zondag vertrokken, maar heeft een gigantische rotzooi achtergelaten, dus dat wordt opruimen, zodat ik het wat meer kan inrichten als mijn kamertje.
Bedankt voor alle leuke berichten!! Vindt het super om ze te lezen! Mis vooral de eerste dagen thuis heel erg, dus dan is het leuk om de berichten te lezen, ze vrolijken me meteen op!
Zal snel proberen foto’s up te loaden, zodat jullie kunnen zien hoe het schip eruit ziet.
En als jullie me eens een kaartje of pakketje willen sturen is dat ook mogelijk op:

Royal caribbean Cruises, Ltd
Karlijn Meijers, Spa therapist
M/S Liberty of the Seas
2935 West Corporate Lakes BLVD
Weston, FL 33331 USA

Veel liefs!!!
XXXXXXXXXXXXXX

  • 11 September 2013 - 19:00

    Karlijn Meijers:

    Hola Karlijn,

    Cómo estás. Sabía usted papá no espera que.
    Ik begrijp dat je Spaans wil gaan leren. Dus het begin is gemaakt.
    Fijn te horen dat je langzaam begint te wennen aan het cuiseleven. Heel belangrijk is dat je ook geniet van de cruise en zo te lezen doe je dat ook! We missen je nu al heel erg. Hopelijk gaan de 9 maanden snel voorbij. Gelukkig hebben we regelmatig contact via Skype. Dus werk ze en geniet vooral van de reis.

    Ik kijk uit naar het volgende gesprek.
    Groetjes, een dikke knoevel en XXXX van Pap.

  • 11 September 2013 - 19:02

    Dymph Dijkdrent:

    Hallo Karlijn,
    Kunnen ze je naam goed uitspreken?

    Wat heb jij VEEEL beleefd in die weken en gezien en geleerd en ook al genoten.
    Ik denk dat er velen, die dit lezen best jaloers zijn. Voorlopig is het hier echt najaar: al fris onder de 20gr. en veel buien, harde wind en ook voor de komende 10 dagen worden geen nazomerse dagen voorspeld. Lekker fietsen of wandelen in de warme zon is er jammer genoeg niet bij.
    Wij zijn inmiddels terug van vakantie uit Oostenrijk en hebben geweldig weer gehad, veel gewandeld, op tijd gerust, een terrasje, lekkere coupe ijs en geshopt. Als ik je dit schrijf geniet ik nog na.
    Eenmaal thuis begint het dagelijkse leventje weer gauw: wassen, strijken, opruimen, boodschappen, koken, schoonmaken, in de tuin werken, bezoek ontvangen en op bezoek gaan.
    De 20e gaan we bij je thuis op bezoek en zullen zeker ook vakantieverhalen uit London horen.
    50 Jaar geleden was mijn eerste werkdag. Ik stond verbaasd van hoeveel je dan in een week leert, ongelofelijk. De maand was zo om en ik had het idee dat ik nog nauwelijks gewerkt had, alleen maar geleerd. Toch was er na die maand mijn eerste zelf verdiende salaris. Dan besef je pas echt dat je er voor WERKT. Fijn is dan dat je het met plezier doet. Met een beetje humor en een lach (big smile) kom je ver, ook als het een keertje tegen zit. Ik zal je verslagen zeker volgen.
    Heel veel succes op je werk
    met hartelijke digitale omarming tot een volgende keer,
    Dymph

  • 11 September 2013 - 19:05

    Anneloes:

    haaaaa meissieee!!!!
    wat fijn dat je goed bent aangekomen en veel mensen aardig tegen je doen!!
    ik heb ook al hele mooie foto's gezien. ik mis je ook heel erg. hopelijk zie ik je vrijdag weer ff op skype!!!
    keep smiling!!!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx Loesje love you

  • 11 September 2013 - 19:35

    Linda Cuijpers:

    Hoi Karlijn,

    Wat is het toch een ongelooflijk mooie ervaring om dit allemaal mee te maken.
    Heel veel succes voor de komende maanden!!!!

    Groetjes, Linda uit Stevensweert.

  • 11 September 2013 - 20:20

    Ine Uit Lottum:

    Ha Karlijn,

    Wat heb jij veel te vertellen, je beleeft zoveel nieuwe dingen in korte tijd.
    Als je over het schip verteld, lijkt het wel een grote stad, ik kan mij daar echt niets bij voorstellen.
    Ik vind het prachtig om je verhalen te lezen, en ben erg benieuwd naar de foto's.
    Zo kunnen wij dit een klein beetje met jou meebeleven!

    Heel veel groetjes uit Lottum

  • 12 September 2013 - 18:52

    Lies Pouls:

    hoi karlijn
    watben ik blij dat ik weer wat van je gehoord heb
    ik was me al een beetje zorgen aan het maken
    maar ik merk dat het je goed gaat
    hard werken en veel ervaring opdoen
    geniet er ook een beetje van
    heel veel groetjes en een knuffel van 0ma

  • 13 September 2013 - 13:54

    Loes Janssen:

    Ha Karlijn!!!
    Waat ein ervaring! Geweldig om te laeze! Ich wins dich nog eine supersjoone tied!!!

  • 13 September 2013 - 15:01

    Huub & Ien:

    Hallo Karlijn,
    Je wordt zo een vrouw van de wereld! Ga zo door en Spaans leren is zeker een aanrader voor het Caribisch gebied en zeker ook voor je verdere leven. Wij genieten van je verhalen. Veel groeten

  • 13 September 2013 - 16:34

    Mam:

    Hoi Karlijn,
    Fijn je verhaal te lezen en oh jah, samen skypen deze week was nog veel leuker. En oh jah, je te zien en te horen, heerlijk. Het gaat gelukkig steeds een beetje beter, alleen een beetje zeeziek nu de zee wat ruiger is, maar oh jah de pilletjes baten goed. Voor de oh jah mis ik wel. Het is nu al erg stil in huis, wat zal dat zijn als Mathijs ook nog weg is. Hij heeft de reis geboekt op 8 oktober.
    Maar ik vind het geweldig zoals je met alles omgaat en de dingen oplost die niet zo goed gaan. Ben erg trots op je. Eersdaags spreek je alleen nog maar engels en Spaans.
    Doe je oefeningen vaak en charmeer maar iedereen met je smile.
    mis je, knoevel en xxxx mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 818
Totaal aantal bezoekers 35594

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 April 2017

My Travel Adventure

02 September 2014 - 02 Juni 2015

Legend of the Seas

11 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

Cruise avontuur!

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Stage Slovenië

08 Juli 2011 - 07 Oktober 2011

Stage Kreta

Landen bezocht: