Jarig, Verhuizen en Vrij! - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Jarig, Verhuizen en Vrij! - Reisverslag uit Ljubljana, Slovenië van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Jarig, Verhuizen en Vrij!

Door: Karlijn Meijers

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

27 April 2012 | Slovenië, Ljubljana

Zo daar ben ik weer met een nieuw verhaaltje!
Mijn verjaardag heb ik gelukkig nog in de luxe hotelkamer mogen vieren.
Hoefde pas om 12 uur te beginnen met werken dus heb ’s morgens nog via skype mijn verjaardag een beetje gevierd. Ik had wat kleine cadeautjes in mijn bagage gevonden voor mijn verjaardag en die mocht ik toen uitpakken en er werd voor me gezongen! Super lief! :D Ook heel erg bedankt voor alle felicitaties en e-cards!
Helaas moest ik wel werken van 12 – 8, maar daarna zijn we nog een lekker dik aardbeienijs gaan eten! MMM

Maandag hadden we weer gezellig samen een dagje vrij, maar we moesten ’s morgens dingen gaan regelen voor onze Sloveens ID :s dus eerst pasfoto’s gemaakt (daar heb ik er voorlopig genoeg aan, zoveel hebben we gekregen :p) en daarna de rest geregeld en toen waren we gelukkig om 12 uur klaar. ’s Middags zijn we naar Lucija gelopen, langs de haven en naar een klein winkelcentrum. Maar toen bleek dat ze hier middagpauze hebben tot 4 uur… dus dan maar een andere keer terug gaan.
’s Avonds ging opeens de telefoon in mijn kamer. Maar als ik op pak dan hoor ik steeds niks. Daarna werd ik op mijn mobiel gebeld, bleek het de Spa te zijn. Ze vroegen of dat we morgen 2 uurtjes konden komen werken van 10 – 12. Dat vonden wij geen probleem, want we wouden daarna dan naar Trieste gaan en de bus zou pas om 2 uur vanuit Koper gaan.

Maar toen we dinsdag in de spa kwamen, stonden we opeens tot 3 uur ingepland.
Ik vond het echt niet leuk, want dan konden we niet meer naar Trieste gaan.
Het was echt heel erg slecht weer, dus uiteindelijk is dit misschien beter geweest dat we moesten werken. En we waren lekker op tijd klaar!
Na het werken zijn we naar onze kamer gegaan en opeens ging de telefoon. Deze keer maar met een andere telefoon opgepakt, bleek het de conciërge te zijn.
We zouden morgen moeten verhuizen :( Neeee! We moesten morgen voor het werken onze koffers naar de receptie brengen en dan zouden we na het werken naar ons nieuw appartement gaan.
Dus maar eerst lekker gaan uiteten en daarna onze koffers weer ingepakt.

Dus woensdag de laatste dingen in de koffer geduwd en toen om half 12 op naar de receptie.
Daar werden onze koffers in de luggageroom gezet en konden we ons klaar gaan maken om te gaan werken.
We zouden eigenlijk deze dag een carita training (het merk waar ze hier mee werken) krijgen, maar die ging opeens niet meer door, maar we mochten wel voor de eerste keer een 50 minuten lichaamsmassage doen met refreshing facial van 25 minuten erachter aan. Dit ging gelukkig allemaal goed en toen was het alweer 8 uur en konden we gaan verhuizen!
We werden natuurlijk weer in een dikke BMW gebracht en het ligt bijna langs het hotel van onze ouders!
Het ligt zo’n 15 – 20 minuten van de spa af, maar dat is goed te lopen. Het ligt gelukkig niet heel erg hoog op de berg :).
Het is de bedoeling dat we hier straks met 4 personen in gaan leven, maar het is zeker een stuk beter dan het appartementje van vorig jaar in Kreta :p
En een klein keukentje, waar ik al een beetje op hoopte! Kunnen we ook soms eens lekker zelf koken :D

Donderdag moest ik nog werken en had Jacky vrij.
Ik zou ’s morgens een model hebben voor geleration. Dus ik maar extra op tijd vertrokken, zodat ik niet te laat zou komen. Eerst mijn pakje naar de was gebracht en gevraagd of dat ze het konden maken , want ik had opeens een groot gat onder mijn arm :s vraag me niet hoe ik dat heb gedaan.. :p
En toen alles klaar gelegd voor de gelnagels. Het was een vrouw uit Duitsland, wat nu fulltime in dit hotel werkte, heel erg aardig en ze gaf ook een goede feedback naar de manager, met nog wat kleine puntjes waar ik aan moest denken.
En daarna moest ik nog iemand gaan harsen, dit is een hele andere manier dan op school. Maar ik vond het toch best goed gaan.
Om 5 uur, zeiden opeens alle collega’s ciao en toen was ik alleen in de spa. Gelukkig had ik al eens eerder alleen moeten sluiten, dus was dit geen probleem :)

Vandaag had ik lekker een dagje vrij! En het was heerlijk weer! :D
’s morgens mijn was rustig gedaan en toen richting de supermarkt gelopen, bleek deze vandaag om 12 uur gesloten te zijn :s dus toen maar opzoek naar een andere supermarkt. Had ik deze eindelijk gevonden, bleek deze om 1 uur gesloten te zijn en dat was het net geweest :( dus toen de weg terug proberen te vinden en nog maar even naar de DM, de bakker en een klein winkeltje geweest. Hier maar wat eieren en drinken gekocht, zodat ik een lekker eitje kon bakken :D
En ’s avonds nog spaghetti gemaakt en lekker in het zonnetje gezeten :)

En dat was het weer voor deze keer.
We moeten het hele weekend werken en ze zeggen dat het nu toch een stuk drukker gaat worden, dus ben benieuwd!
Bedankt voor alle reacties en tot de volgende keer!

(foto’s: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.411891035487967.104086.100000012211007&type=1&l=c28a3b60b6 )


  • 27 April 2012 - 19:51

    Oma :

    karlijn wat weer een leuk verslag
    je maakt toch van alles mee
    en nu dus verhuisd naar jullie
    eigen huisje , hoe is het weer
    wij hebben noch niet veel soeps
    maar het zou een beetje beter
    worden dan nu maar hard werken
    dan gaat de tijd ook snel om.
    groetjes oma

  • 28 April 2012 - 07:31

    Mam:

    Goh, ik wist niet dat we in slovenie ook nog eigenaar van een hotel waren....
    Hebben nog meer dan we dachten.
    gr. van mam, pap en Anneloes.
    fijn dat het weer beter is, bij ons nog niet....

  • 28 April 2012 - 18:40

    Harriette:

    Hallo Karlijn,
    Fijn dat je toch jou verjaardag mocht vieren in het hotel,net hoe Jacky.
    Maak er een leuke tijd van in jullie appartement.
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Slovenië, Ljubljana

Karlijn

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 35681

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 April 2017

My Travel Adventure

02 September 2014 - 02 Juni 2015

Legend of the Seas

11 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

Cruise avontuur!

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Stage Slovenië

08 Juli 2011 - 07 Oktober 2011

Stage Kreta

Landen bezocht: