Heaven, druk en Santorini!! - Reisverslag uit Mália, Griekenland van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Heaven, druk en Santorini!! - Reisverslag uit Mália, Griekenland van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Heaven, druk en Santorini!!

Door: Karlijn Meijers

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

20 September 2011 | Griekenland, Mália

De weken zijn omgevlogen en het werd weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje.
De afgelopen weken zijn erg druk geweest in de spa, dus we hebben veel moeten werken, maar we hebben toch weer van alles beleefd.
De buurvrouw heeft ons haar werkplaats laten zien.
Een ware “heaven” om te werken!
Overal taarten, koekjes, chocolaatjes, enzovoorts.
Tegen ons vertelde ze alleen maar dat ze crépes moest bakken, over de rest heeft ze niks gezegd:P
Dus nu neemt ze af en toe eens wat lekkers voor ons mee:D
Helaas vertrekt ze volgende week weer naar huis toe, dus zal het hier wel wat rustiger worden
Maar ze heeft ons beloofd een kaartje te sturen in Nederland!
S’avonds lopen we meestal een stuk, kijken we een film of gaan we lekker een cocktail drinken en wat eten.
Maar we zijn ook een keer gaan zwemmen in de zee.
Het was eigenlijk niet de bedoeling, maar we liepen fijn over het strand met de buurvrouw.
Lekker met de voeten in het water en de buurvrouw die maakte foto’s.
Na een tijdje waren de kleren zo nat en we hadden geen bikini bij ons, dus we hebben toen maar in onze onderbroek gezwommen..
Heerlijk onder de volle maan in de zee zwemmen.
En de buurvrouw die bleef maar foto’s maken, dus hebben we er maar een fotoshoot van gemaakt:P
En we hebben er hele leuke foto’s aan over gehouden:D
Zeker voor herhaling vatbaar!!

Maar de grootste belevenis, was de excursie naar Santorini!
Het zag er allemaal zo prachtig en onwerkelijk uit.
De dorpjes liggen rond de 200 meter hoog op een berg en je zou eigenlijk heel gemakkelijk naar beneden kunnen vallen.
Ik moest s’morgens vroeg op, want ik werd om 20 voor 7 opgepikt bij ons hotel.
Het was ongeveer 3 kwartier rijden naar de haven van Heraklion en om kwart voor 9 zou de boot richting Santorini vertrekken.
In de haven zou ik samen komen met Jacky, waarmee ik deze excursie heb gedaan.
Met de boot was het 2 uur en 15 minuten reizen, maar de tijd ging vrij snel om.
Om 11 uur kwamen we aan in Santorini.
We moesten snel uitstappen en konden meteen in de bus stappen.
We gingen eerst naar het plaatsje Oia (Ia). Hier waren allemaal huisjes op een rots gebouwd en een erg mooi uitzicht!
Ook hele kleine straatjes met allemaal winkeltjes en restaurantjes.
Ze leven hier echt van het toerisme, want overal was het erg druk.
Maar echt een heel erg mooi plaatsje!
We hadden ongeveer anderhalf uur vrije tijd, dus lekker wat rond gelopen.
Toen zagen een groepje ezels lopen waar je een ritje op kon maken, dus wij heel veel trappen omlaag om ook een ritje te kunnen maken.
De trappen waren best wel steil, dus je kon zo ongeveer beter naar onder rennen.
En onder kon je dan weer naar boven met de ezel.
Dus op de ezel geklommen en daar gingen we:P
Op sommige momenten best wel eng, want dan ging die heel erg naar de kant lopen, waardoor je zo de afgrond kon zien :O. Maar we hebben het overleefd!
Alleen waren we erg laat voor de bus, dus maar snel moeten rennen, anders hadden we deze gemist.
Toen gingen we naar het volgende plaatsje, Fira, dit is de hoofdstad van Santorini.
Hier had je weer een prachtig uitzicht! Hier hadden we ook even vrije tijd en daarna kon je kiezen om een vulkaantour te doen of om naar het zwarte strand te gaan.
Wij zijn toen maar naar het zwarte strand gegaan, waar je fijn kon zwemmen.
Het strand was zwart, doordat de vulkaan heel veel jaar geleden was uitgebarsten en dit de overblijfselen ervan waren.
Helaas bleven wel heel veel kleine steentjes aan de voeten hangen, dus nu heb ik allemaal kleine gaatjes in m’n voeten :s
Maar het zag er wel prachtig uit!
Na een uurtje, was het weer tijd om in de bus te stappen en werden we weer terug gebracht naar de haven voor onze terugreis en rond 9 uur s’avonds was ik terug bij het hotel.
Het was een erg vermoeiende dag en misschien wel tekort om alles goed te hebben kunnen bekijken, maar dit zal een levenslange herinnering blijven en ik heb veel mooie foto’s kunnen maken:D

En nu komt langzaam het einde van de stage in zicht.
Het zou de laatste weken wat rustiger worden in de spa, dus ben benieuwd.
En hopelijk nog wat dagen samen vrij zodat we nog wat leuke dingen kunnen gaan doen.
In ieder geval deze week gaan we al samen een barbecue cruise doen en lekker winkelen in Heraklion:D
Dus daar waarschijnlijk meer over in m’n volgende verslag!

Bedankt voor alle leuke reacties!

(De mooie foto's van Santorini komen op: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.249780961698976.74264.100000012211007#!/media/set/?set=a.273043836039355.78382.100000012211007&type=1
En nog de andere map met foto's:
http://m.facebook.com/?w2m&_rdr#!/media/set/?set=a.249780961698976.74264.100000012211007&type=1&op=1&v&refid=17 )

• 20 September 2011 - 21:10

Santorini Maatje:D:

Oh echt ik wil nou alweer truuk noa Santorini! Zoe moei he :D nog maar effetjes en we zien alweer terug in ut koude Nederland, morgevroeg vertrekke krissy eur mam en tantes terug dus we hebbe nog maar paar weekjes/dagen allein :P haha maar we komme dink ik/of ik allein nog wal unne kier noa malia lekker same mac eate veur aafsloeting :D hahaha moat ok nog verhaaltje der op zette doon ik morge bis mig net te snel! pfoee tot snel weer hopelijk.

• 21 September 2011 - 12:15

Harriette:

Ha Karlijn,
    Heb gehoord dat jullie een SUPER GEZELLIGE DAG hebben gehad in Santorini.Dat pakken ze jullie niet meer af.Nog een paar weekjes en dan alweer de koffers pakken om naar het frisse Nederland te reizen.Geniet er nog van en misschien wel nog een keer met z'n 4tjes.HAHAHA.
    Groetjes van .........

• 21 September 2011 - 17:55

Miranda:

hey meid,

leuk verhaol meid. doe hubs in die maond al vanalles mit gemaak en doe geis ouch nog get mit make tot det ze weer truuk kump en dat numt uch neames meer aaf. dus geniet nog van ut gooie wear.
    we spreake os snel..

xxx

• 21 September 2011 - 18:17

Anneloes:

oooh wat leuk om in je onderbroek te zwemmen in de zee:P oook hele mooie foto's gemaakt van santorini.
    ik hoop voor je dat het rustiger word volgende week.
    XXXX

• 22 September 2011 - 15:51

Manon:

heaj den mien reactie woarse um vroags =P

Kei lekker man... zjwemme in je onderbroekkie.. hmm we luve it!
    Wel egt kei leuke foto's gemaakt
    Super vuul plezeer nog die kommende weake

Xxx

• 23 September 2011 - 18:06

Huub & Ien:

Het aftellen kan nu echt beginnen. Je hebt het goed naar je zin maar je gaat ook graag weer naar huis. Dat heb ik nou ook altijd! Veel plezier nog de komende weken. Groetjes, ook van Huub, Ien

• 25 September 2011 - 06:24

Pap:

Kalimera Karlijn,

Wat een geweldige ervaring. Blijft voor altijd in je herinnering. Geweldig. Op de foto's ziet Santorini er prachtig uit. Geen wonder dat ze hier Mama Mia hebben gefilmd.
    Hopelijk dat het komende weken wat rustiger wordt en het aftellen zal vorderen.
    Ik spreek je nog wel via Skype en MSN.
    Op 7 oktober kom ik je samen met Mam in Dusseldorf van het vliegveld afhalen.
    Groetjes Pap.

• 25 September 2011 - 17:18

0pa En Oma:

hoi karlijn wat weer een lang verhaal
    en heb je weer een hoop meegemaakt
    dus nu is de tijd zo om, nog een dag of 10 en je bent terug fijn he
    groetjes en tod dan opa en oma

• 03 Oktober 2011 - 19:23

Mam:

nog enkele daagjes weken, nog enkele daagjes stressen, en dan naar huis.
    je kamertje is gepoetst, je bedje is gespreidt. iedereen is blij dat je er snel weer bent.
    en dan lekker uitrusten...
    geel groetjes en knuffels van ons allemaal.
    xxxxxx mam

• 06 Oktober 2011 - 14:04

Harriette:

Ha Karlijn,
    Nu zijn het geen dagen meer aftellen, maar uren.
    Zo te zien heb je het nogal druk (koffers inpakken)Ik had nog wel een verhaal verwacht van jou.
    Geniet nog van de laatste uurtjes daar op Kreta want hier in Velden is het ook fris.
    Een goede terugreis wensen we je vanuit Velden.
    HHM

• 06 Oktober 2011 - 20:08