Bye Bye Curacao - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu Bye Bye Curacao - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Karlijn Meijers - WaarBenJij.nu

Bye Bye Curacao

Door: KM

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

19 Januari 2017 | Mexico, Mexico-stad

Het is tijd voor mijn eerste verslagje!!
Curaçao was heerlijk met de familie.
We zijn verschillende keren naar Willemstad geweest, het leuke centrum met de rij gekleurde huisjes. Ik was al eens met het cruiseschip hier geweest, dus het was leuk om de plaatsen weer te zien en herinneringen op te halen.
Ook hebben we een paar keer door de Curaçaose bossen gelopen/ geklommen, het was soms nog een hele opgaven om ergens te komen, want oftewel er lagen plassen water en modder of je had allemaal planten met lange stekels eraan. Maar als we er uiteindelijk kwamen hadden we wel mooie uitzichten met flamingo’s.
Op een dag na dan, toen wilde we aan onze boswandeling beginnen en toen werden anneloes en ik beide door een Curaçaose wesp oftewel een Maribomba gestoken die onder een steen hun nestje hadden, auwiee dat was een zeer pijnlijke steek. Dus de boswandeling kwam meteen ten einde.
Uiteindelijk na een paar uur trok de steek gelukkig weg.
Toen zijn we maar naar Boca Tabla gegaan en hier de rest van de dag rondgelopen, met prachtig uitzicht over de oceaan die hoog opspat tegen de zijkanten van de stenen.
Doordat het best veel had geregend de dag ervoor waren sommige paden onderwater komen te staan. Dus wij een alternatieve route proberen te vinden, maar alles was omringd door stekels, dus uiteindelijk toch maar door het water dan.
We zijn een ook dagje naar klein curaçao geweest, mooi eilandje met een vuurtoren erop en een paar gestrande schepen. prachtig helder water, wanneer je snorkelt voelt het of je zweeft omdat het zo helder is en waar we veel vissen en schildpadden hebben gezien. Heel apart om dan opeens uit het niets een stortbui te hebben, wat dan na een paar minuten weer helemaal wegtrekt en opklaart.
De rest van de dagen hebben of rondgereden en verschillende plaatsen bezocht of lekker aan het strand/zwembad gerelaxt.
Dus het waren fijne 2 weken vakantie, heel gezellig met de familie en een goed begin voor mijn reis!

Mijn eerste stop: Mexico-City
De vlucht verliep wat minder soepel, want ik had in Curaçao al vertraging, dus daardoor miste ik mijn volgende vlucht in Miami, dus dat was eventjes stressen, maar gelukkig kreeg ik gewoon een nieuw ticket en kon ik de volgende vlucht pakken wat 2 uur later vertrok :)
Aangekomen werd ik opgepikt door een vriend van het schip, bij hem en zijn familie verblijf ik en hij gaat me alle hoogtepunten van Mexico-City laten zien!!
We zijn meteen na aankomst gaan eten met een paar vrienden van hem, echt Mexicaans eten, mmmm!!
En mijn eerste dagje in Mexico- City zit er al op, we zijn eerst naar het kasteel van Chapultepec geweest waar heel veel historie ligt en daarna naar het historische centrum gegaan, waar we bovenop de Kathedraal hebben gelopen en nog meer hebben bezichtigd in het centrum en ’s avonds naar een traditionele dansshow geweest, wat geweldig was met alle kleurrijke jurken en de verschillende dansen!!
Wat ik nu al heb geleerd hier is dat ze alles eten én drinken met salsa erop of erbij :P en dat Mexico – City een zinkende stad is :o

Tot de volgende keer!!
Veel liefs, xxxxxxx

  • 19 Januari 2017 - 23:12

    Marianne:

    We hebbeb idd een heel gezellige vakantie gehad. Pap ik jij en Anneloes.
    Vanalles gezien en lekker bruin verkleurd in de zon op verschillende straden.
    Snorkelen zwemmen en lekker eten.....
    Veel plezier op je verdere reis.
    Geniet ervan. Xxx
    Mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karlijn

Actief sinds 22 Juni 2011
Verslag gelezen: 445
Totaal aantal bezoekers 35589

Voorgaande reizen:

03 Januari 2017 - 09 April 2017

My Travel Adventure

02 September 2014 - 02 Juni 2015

Legend of the Seas

11 Augustus 2013 - 01 Juni 2014

Cruise avontuur!

12 April 2012 - 05 Juli 2012

Stage Slovenië

08 Juli 2011 - 07 Oktober 2011

Stage Kreta

Landen bezocht: